Kineski proizvođač električnih automobila Xpeng pokreće svoju prvu europsku proizvodnu liniju u tvornici Magna u Grazu, pripremajući se za ulazak na austrijsko, a posljedično i slovensko tržište.
Očekuje se da će prva
serija vozila za europsko tržište uskoro sići s proizvodnih traka, dok
su prvi primjerci već napustili montažne trake u Grazu. U početku će
biti riječ o električnim SUV modelima G6 i G9 sport, a kasnije i drugim,
poput nove električne limuzine P7+. Ovo je prva Magnina narudžba od
kineskog proizvođača u Europi i strateška prekretnica za Xpeng,
potvrdila je Magna Steyr medijima, piše ljubljanski Dnevnik. S Xpengom, Magna je u Graz dovela novog brzorastućeg partnera. Inovativni kineski brend električnih vozila XPeng nedavno je najavio
kako će uskoro ući na hrvatsko tržište nakon postignutog dogovora između
proizvođača i zajedničke kompanije mađarskog AutoWallisa i portugalske
grupe Salvador Caetano, AutoWallis Caetano. Riječ je o jednom od vodećih
brendova električnih vozila u svijetu. Prema sporazumu, mađarsko-portugalska kompanija osigurala je
ekskluzivna prava distribucije XPeng vozila u Hrvatskoj, Sloveniji i
Mađarskoj. Prodaja ovih automobila započinje u trećem kvartalu 2025. godine, a
XPeng će u početku ponuditi svoj vodeći SUV G9, ultra-smart G6 coupé SUV
i sportski P7 sedan. XPeng sa sjedištem u Guangzhou prodao je gotovo 200.000 vozila širom
svijeta u 2024. godini, a očekuje se da će ovogodišnji rezultat
udvostručiti na gotovo 400.000.
"Ovo
partnerstvo naglašava našu predanost inovacijama i prilagodljivosti
kako bismo zadovoljili promjenjive potrebe automobilske industrije“,
rekao je Roland Prettner, predsjednik Magna Complete Vehicles.
"Naše
partnerstvo s Magnom savršeno se uklapa u našu viziju i strategiju
jačanja naših europskih kapaciteta“, dodao je Brian Gu, potpredsjednik i
predsjednik Xpenga. „To je prvi korak u našem rastu u Europi jer imamo
dugoročnu predanost Europi.“
Za potpuno sastavljene automobile,
Xpeng se trenutno suočava s carinama EU-a na električna vozila
proizvedena u Kini: uz postojeću uvoznu carinu od 10 posto, naplaćuje se
dodatna naknada od 21,3 posto – gotovo trećina ukupnog iznosa. S SKD
montažom u Austriji, ove dodatne carine više se ne primjenjuju.